Autobus Mercedes
Zdroj: techcrunch.com

Mercedes-Benz vykročil vpred v ústrety budúcnosti, keď v Holandsku otestoval prvý autonómny (samojazdiaci) autobus na 20  kilometrov dlhej trati. Na ceste , ktorá spája  Amsterdamské letisko Schiphol s mestom Haarlem sa prešiel autobus bez vodiča a to s veľkým úspechom. Počas cesty totiž musel prekonať niekoľko komplikovaných úloh. Medzi inými stáť na semafóroch, prechádzať cez tunely, dávať pozor na chodcov.

Toto je jednoznačné víťazstvo pre program CityPilot, ten má koreňe ešte v programe Highway Pilot, ten sa vtedy orientoval na kamiónovú dopravu. Oba programy sú pod záštitou Mercedes-Benz a starší z nich  trvá už 2 roky.  Program autonómneho vozidla však doteraz nečelil výzvam mestskej premávky a navigovaniu v mestskom prostredí. Práve to je jednoznačným úspechom pre tento autobus budúcnosti a jeho prvú testovaciu jazdu.

Autobus budúcnosti však nieje len mokrým snom mercedesáckych inžinierov. Mercedes si dal veľmi záležať na tom, aby bol ich autobus navrhnutý už v prototype tak že je plne integrovateľný priamo do mestských aglomerácií a taktiež venoval nemalú časť dizajnu samotného priestoru pre pasažierov. Podľa oficiálnych vyhlásení tlačovej správy autobus disponuje 3mi separovanými zónami. Tie sú odlíšené  v závislosti od dĺžky trasy na ktorú si cestujúci zakúpil lístok. Cestujúcim cestu spríjemňujú displeje a iné mediá, taktiež aj strop ktorý je nie nepodobný baldachýnu. Tento je zároveň podsvietený ambientným svetlom.

Autobus Mercedes
Zdroj: Techcrunch.com

Autonómne autobusy pracujú do rýchlosti až 70km/h

Jedna  z klúčových úloh City Pilot programu je integrácia do mestskej infraštruktúry a to zahŕňa komplexnosť. Autobus z budúcnosti bude plne zosieťovaný s mestským systémom v zmysle, komunikácie so semafórmi. Medzi iným bude na palube kamera , ktorá bude zaznamenávať kvalitu asfaltu na úrovni detailu “otlačku prstu“. Systém potom bude zbierať informácie o kvalite a zaznamenávať zmeny, toto sú cenné informácie aj pre komfort cestujúcich, ale aj samotné mesto.

Autonómne výdobytky vozidla sú schopné pracovať do rýchlostí až 70km/h a samozrejme je do nich zapracovaná aj funkcia rozoznávania autobusových zastávok, ohľaduplné spomaľovanie, nástup pasažierov a parkovanie len 6 cm od obrubníku.

Autonómne autobusy už teraz testujú na súkromných pozemkoch po celom svete, ale to čo Mercedes ukázal svetu je možná budúcnosť systémov hromadnej dopravy.

 

Comments

comments